Nieuwsoverzicht

 

Vakantieperiode 2024

Beste allemaal,

de zomervakantie staat weer voor de deur! Voor u, en ook voor ons. 

Dat betekent dat de personele bezetting op de praktijk in de komende 2 maanden minder is i.v.m. afwezigheid van werknemers die met vakantie zijn. Hoewel de zomerperiode een rustigere tijd is maakt dit gegeven het voor ons als praktijk niet minder druk. Daardoor kan het gebeuren dat de wachttijd aan de telefoon langer is dan u gewend bent, maar ook dat het aantal spreekuur plekken beperkt is. Voor kleine en niet spoed-eisende klachten kan de wachttijd voor een spreekuurplek dus ook toenemen. 

Voor de kleine en niet spoedeisende klachten zijn tegenwoordig een aantal alternatieven in het leven geroepen. Bent u bekend met de website's:

THUISARTS.NL en MOETIKNAARDEDOKTER.NL  

Deze kunnen u vaak een antwoord geven op uw vraag en u helpen uw probleem op te lossen of zelf te behandelen. Ook zijn deze website's ook als app (gratis) verkrijgbaar. 

Daarnaast kunt u via ons PORTAAL ook digitaal vragen aan ons stellen die wij dan binnen enkele dagen beantwoorden. Ook foto's van huidaandoeningen (voorzien van een begeleidend verhaal over uw klachten, duur, ontstaan etc) kunnen wij sneller beantwoorden en u voorzien van een behandeladvies. 

Wij wensen u alvast een fijne zomer(vakantie) toe!!

Namens het hele team Huisartsen Heerlen Noord. 


Bevalling mw. Peeters-Wand (praktijk manager)

Beste allemaal,

op 18 juni is onze praktijk manager mw. L. Peeters-Wand bevallen van een prachtige zoon.

Zijn naam is Jip. Welkom!

Wij wensen hen allen veel gezondheid, geluk en liefde toe!

                                                                                                                             Gevelvlag Hoera een Jongen                          

PS: mocht u middels een kaartje of op andere wijze willen feliciteren dan kunt u dit via de praktijk doen. Wij zullen dan ervoor zorgen dat de felicitaties bij hen aankomen.  

Bericht van drs. Willemsen

Beste allemaal,

Zoals sommigen van jullie al gemerkt hebben ben ik sinds 23 april niet meer aan het werk op de praktijk. Mijn longkanker is helaas gegroeid en daarom ben ik gestart met een nieuwe behandeling. Hierdoor kan ik helaas niet meer werken zoals ik de laatste jaren heb gewerkt en heb ik mijn vaste werkzaamheden moeten neerleggen.

Ik werk sinds 2006 als huisarts in deze praktijk en nog altijd doe ik dat met veel plezier. Ik vind de wijk en de contacten die ik heb met iedereen heel fijn en het geeft mij zingeving in mijn leven. Mijn doel is in de weken tussen de behandelingen door korte spreekuren, een enkele visite en telefoontjes te gaan doen op de dagen dat ik mij goed voel. Dit beslis ik voorlopig pas 1 dag van tevoren of op de dag zelf. U kunt bij mij dus geen afspraak meer maken op de langere termijn. Dit zal ik ook doen op de dagen dat er voor mij ruimte is op de praktijk om mijn collega’s in deze drukke tijden te kunnen ondersteunen. Ook mijn werkzaamheden bij Marco Robijns van Fysiotherapie Heerlen Noord, waar ik wekelijks een spreekuur doe, ga ik proberen te blijven doen.

Ik hoop op deze manier toch nog veel plezier uit mijn werk te halen en jullie te kunnen zien en spreken.

Met vriendelijke groet,


Mirjam Willemsen. 

Bevalling mw. Vranken.

Beste allemaal,

op 16 mei 2024 is onze verpleegkundig specialist mw. Kirsten Vranken bevallen van een prachtige dochter!

Haar naam is Isabel. Welkom !!

Wij wensen het jonge gezin veel gezondheid, geluk en liefde toe !!

                                                                                                                  Meisje Geboren | Geboortekaartje Sluitstickers Roze | Stickers Dochter

PS: mocht u middels een kaartje of op andere wijze willen feliciteren dan kunt u dit via de praktijk doen. Wij zullen dan ervoor zorgen dat de felicitaties bij hen aankomen.  

Lees simpel app


                                                                              Lees Simpel for Android - Free App Download

Beste allen,

u kent het vast allemaal wel, er valt een brief van een instantie (bijvoorbeeld de belastingdienst, gemeente, (huis)arts) op de deurmat en bij het lezen hiervan weet u eigenlijk niet goed wat er nu precies in staat of wat er bedoeld wordt of wat u moet doen. 

Daarvoor is een nieuwe app ontwikkeld: de LEESSIMPEL app. 

Deze app helpt u om de brief om te zetten naar makkelijker leesbare tekst waardoor u beter begrijpt wat erin staat en wat er mogelijk van u verwacht wordt. U scant daarvoor de brief met behulp van uw mobiele telefoon en de app.

De app is te downloaden via de Google playstore, Apple app-store of via internet. 

Probeert u het maar eens uit!!

                                                                     Lees Simpel for Android - Free App Download

Medicatie beheer / Herhaalgemak

Beste allen,

velen van u gebruiken chronische medicatie. Dit is medicatie die u iedere dag nodig heeft (en vaak nodig blijft hebben). Te denken valt aan medicatie bij hoge bloeddruk en suikerziekte, maar ook andere aandoeningen kunnen het blijvend gebruik van medicatie nodig maken. 

In verband met de toenemende drukte (vooral aan de telefoon) en de (nieuwe) technische mogelijkheden zijn wij gestart met een project waarbij wij deze drukte willen laten afnemen. 

Voor het bestellen van uw chronische medicatie kunt u niet langer gebruik maken van de balie of van telefonisch contact met de assistente. 

Wat kunt u wel doen om uw (chronische) medicatie te verlengen?

1. wanneer u zelf telkens wil bestellen zal dit alleen nog verlopen via de receptenlijn. Het bandje geeft een duidelijke instructie wat u moet doen hiervoor. Dit is keuzemogelijkheid 2 aan het begin van het bandje. 

2. Inmiddels bieden alle apotheken het Herhaalgemak / Herhaalservice aan. Dit betekent dat u elke 3 maanden een berichtje krijgt van de apotheek dat uw chronische medicatie voor u klaarligt. U hoeft hier dus niet zelf aan te denken en u wordt op tijd geïnformeerd. 


Voordelen Herhaalgemak / Herhaalservice:

- u krijgt bericht als u uw medicatie kunt ophalen.

- Wanneer er in uw (chronische) medicatie iets veranderd (bijvoorbeeld de sterkte of het middel) dan wordt dit automatisch aangepast.

- uw medicijnen lopen synchroon (dus elke 3 maanden 1x ophalen, waar nu vaak dan het ene en dan het andere middel moet worden verlengd / opgehaald).

- voor uw arts en apotheker, en natuurlijk ook voor u, ontstaat er een duidelijk beeld van de gebruikte medicatie (medicatiecontrole).

- u hoeft niet meer te bellen voor medicatie en bij de huisartspraktijk scheelt dit in de telefonische drukte.


Is dit systeem onfeilbaar? Nee, natuurlijk niet. Foutjes kunnen er immers altijd insluipen. MAAR, bewezen is wel dat dit systeem de medicatieuitgifte betrouwbaarder en makkelijker maakt. 

Bemerkt u een fout, vergissing of een andere omissie hierbij dan verzoeken wij u om hiervan bij uw arts of apotheek melding te maken. SAMEN zorgen we zo voor optimale medicatie-veiligheid. 


PS: voor de AF EN TOE gebruikte medicatie (bijvoorbeeld allergiepillen in het voorjaar, een pompje dat maar af en toe gebruikt wordt of het tijdelijk gebruik van pijnstillers, alsmede crèmes die alleen bij behoefte gebruikt worden) verandert niets. Deze kunt u gewoon via de balie of telefonisch bij de assistente blijven bestellen.


Hopende op een goede samenwerking, 

met vriendelijke groet,


Huisartsen Heerlen Noord, Apotheek Ghen Heij, Apotheek Wannerplein.


Samenwerking Vaccinatiepunt

Wie op reis gaat naar de (sub)tropen wil zo goed mogelijk beschermd zijn tegen ziekten die daar voorkomen. Voor een persoonlijk advies kunt u terecht bij Vaccinatiepunt. Vanaf heden werkt huisartsen Heerlen Noord samen met Vaccinatiepunt. U kunt bij ons terecht voor uw vaccinaties wanneer u bij ons bent ingeschreven maar ook wanneer u elders bij een huisarts staat ingeschreven. Heeft u vragen of wilt u informatie over uw vaccinatie? Neem dan eerst contact op met vaccinatie punt. Link naar de website:


https://vaccinatiepunt.nl/

Diploma behaald !!!

Beste allen,

zoals u wellicht wel eens heeft gemerkt is een huisartsenpraktijk meer dan alleen het contact tussen zorgverlener en patiënt. Op de achtergrond spelen een hoop processen die het leveren van zorg mogelijk maken. Een moderne huisartsenpraktijk kan niet meer zonder iemand die dit allemaal coördineert. 

Binnen onze praktijk is dat mw. Luke Peeters-Wand, die enkelen van u uit het verleden nog wel kennen als doktersassistente. De afgelopen jaren heeft zij deze taak vaarwel gezegd en zich vooral bezig gehouden met het reilen en zeilen van de praktijk, zodat wij zorgverleners u de best mogelijke zorg kunnen bieden. 

Onlangs heeft zij dit bekroond met het behalen van haar management-diploma !!!

Daarom feliciteren wij haar ook via deze weg nog eens met het bereiken van deze mijlpaal en wensen wij haar verder veel succes met het mede vormgeven aan Huisartsen Heerlen Noord B.V. 

TOP GEDAAN LUKE !!!!

Met vriendelijke groet, team HHN.

Moet ik naar de dokter?

Moet ik naar de dokter?!

Het is een vraag die velen van ons zichzelf met enige regelmaat stellen. Bij een verkoudheid, bij een klein ongelukje of ander kwaaltje dat onszelf of iemand die we kennen overkomt.

Soms is een doktersbezoek nodig en soms ook niet. Maar hoe weet ik nou wanneer wel en wanneer niet?!

Een van de mogelijkheden is om eerst zelf op zoek te gaan naar het antwoord op deze vraag. Dat kan via internet, maar dat is vaak een grote vergaarbak waar we niet helemaal wijs uit worden. 

Wat dan wel? 

2 opties zijn speciaal ontwikkelde apps/websites die hiervoor gebruikt kunnen worden.

De eerste is 'moet ik naar de dokter?'       App Moet ik naar de dokter?


De tweede is 'thuisarts.nl'                         Thuisarts.nl | Betrouwbare informatie over ziekte en gezondheid


Deze apps/websites kunnen u helpen bij het beoordelen van uw klachten (zoekfunctie op klachten en bijvoorbeeld lichaamsdeel) op bijvoorbeeld mogelijke ernst, zelfbehandeling en andere adviezen, waartoe ook een doktersbezoek kan horen. 

Probeert u de apps/websites maar eens uit (mag natuurlijk ook zonder dat u meteen klachten heeft).

NIEUW ---- SkinVision ---- NIEUW


https://assets.skinvision.com/2021/03/17102537/SkinVision-Logo-248-x-82.png


NIEUW ----- SkinVision app -----NIEUW


Beste lezer,

We kennen het allemaal wel. Opeens valt ons op onze huid een plekje op dat er eerder mogelijk niet was, of waar we nooit aandacht aan geschonken hebben. Dan ontstaat de vraag: moet ik hier iets mee? Is het iets waar ik mee naar de (huis)arts moet? 

Is deze twijfel herkenbaar? Dan is er nu een nieuwe App waarmee u kunt bepalen of een plekje mogelijk een probleem is of juist niet. Het is een zeer geavanceerde techniek die u aangeboden wordt en door vrijwel alle zorgverzekeraars vergoed wordt (de App en het gebruik zijn daarmee gratis). Hiermee kunt u zichzelf tijd besparen doordat u niet op consult hoeft bij uw (huis)arts en u toch weet wat u met het plekje moet doen. U kunt het plekje in de tijd vervolgen/controleren en indien nodig maakt u een afspraak bij de dokter. 

Via onderstaande link vindt u meer informatie hierover op de website van uw zorgverzekeraar.

https://www.cz.nl/extra/controleer-uw-huid-met-skinvision?gclid=EAIaIQobChMI1o2Moevt9QIVBc13Ch0W1AxmEAAYASAAEgKxP_D_BwE

Met vriendelijke groet, 

Team Huisartsen Heerlen Noord.