Nieuwsoverzicht

 

Lees simpel app


                                                                              Lees Simpel for Android - Free App Download

Beste allen,

u kent het vast allemaal wel, er valt een brief van een instantie (bijvoorbeeld de belastingdienst, gemeente, (huis)arts) op de deurmat en bij het lezen hiervan weet u eigenlijk niet goed wat er nu precies in staat of wat er bedoeld wordt of wat u moet doen. 

Daarvoor is een nieuwe app ontwikkeld: de LEESSIMPEL app. 

Deze app helpt u om de brief om te zetten naar makkelijker leesbare tekst waardoor u beter begrijpt wat erin staat en wat er mogelijk van u verwacht wordt. U scant daarvoor de brief met behulp van uw mobiele telefoon en de app.

De app is te downloaden via de Google playstore, Apple app-store of via internet. 

Probeert u het maar eens uit!!

                                                                     Lees Simpel for Android - Free App Download

Medicatie beheer / Herhaalgemak

Beste allen,

velen van u gebruiken chronische medicatie. Dit is medicatie die u iedere dag nodig heeft (en vaak nodig blijft hebben). Te denken valt aan medicatie bij hoge bloeddruk en suikerziekte, maar ook andere aandoeningen kunnen het blijvend gebruik van medicatie nodig maken. 

In verband met de toenemende drukte (vooral aan de telefoon) en de (nieuwe) technische mogelijkheden zijn wij gestart met een project waarbij wij deze drukte willen laten afnemen. 

Voor het bestellen van uw chronische medicatie kunt u niet langer gebruik maken van de balie of van telefonisch contact met de assistente. 

Wat kunt u wel doen om uw (chronische) medicatie te verlengen?

1. wanneer u zelf telkens wil bestellen zal dit alleen nog verlopen via de receptenlijn. Het bandje geeft een duidelijke instructie wat u moet doen hiervoor. Dit is keuzemogelijkheid 2 aan het begin van het bandje. 

2. Inmiddels bieden alle apotheken het Herhaalgemak / Herhaalservice aan. Dit betekent dat u elke 3 maanden een berichtje krijgt van de apotheek dat uw chronische medicatie voor u klaarligt. U hoeft hier dus niet zelf aan te denken en u wordt op tijd geïnformeerd. 


Voordelen Herhaalgemak / Herhaalservice:

- u krijgt bericht als u uw medicatie kunt ophalen.

- Wanneer er in uw (chronische) medicatie iets veranderd (bijvoorbeeld de sterkte of het middel) dan wordt dit automatisch aangepast.

- uw medicijnen lopen synchroon (dus elke 3 maanden 1x ophalen, waar nu vaak dan het ene en dan het andere middel moet worden verlengd / opgehaald).

- voor uw arts en apotheker, en natuurlijk ook voor u, ontstaat er een duidelijk beeld van de gebruikte medicatie (medicatiecontrole).

- u hoeft niet meer te bellen voor medicatie en bij de huisartspraktijk scheelt dit in de telefonische drukte.


Is dit systeem onfeilbaar? Nee, natuurlijk niet. Foutjes kunnen er immers altijd insluipen. MAAR, bewezen is wel dat dit systeem de medicatieuitgifte betrouwbaarder en makkelijker maakt. 

Bemerkt u een fout, vergissing of een andere omissie hierbij dan verzoeken wij u om hiervan bij uw arts of apotheek melding te maken. SAMEN zorgen we zo voor optimale medicatie-veiligheid. 


PS: voor de AF EN TOE gebruikte medicatie (bijvoorbeeld allergiepillen in het voorjaar, een pompje dat maar af en toe gebruikt wordt of het tijdelijk gebruik van pijnstillers, alsmede crèmes die alleen bij behoefte gebruikt worden) verandert niets. Deze kunt u gewoon via de balie of telefonisch bij de assistente blijven bestellen.


Hopende op een goede samenwerking, 

met vriendelijke groet,


Huisartsen Heerlen Noord, Apotheek Ghen Heij, Apotheek Wannerplein.


Samenwerking Vaccinatiepunt

Wie op reis gaat naar de (sub)tropen wil zo goed mogelijk beschermd zijn tegen ziekten die daar voorkomen. Voor een persoonlijk advies kunt u terecht bij Vaccinatiepunt. Vanaf heden werkt huisartsen Heerlen Noord samen met Vaccinatiepunt. U kunt bij ons terecht voor uw vaccinaties wanneer u bij ons bent ingeschreven maar ook wanneer u elders bij een huisarts staat ingeschreven. Heeft u vragen of wilt u informatie over uw vaccinatie? Neem dan eerst contact op met vaccinatie punt. Link naar de website:


https://vaccinatiepunt.nl/

Diploma behaald !!!

Beste allen,

zoals u wellicht wel eens heeft gemerkt is een huisartsenpraktijk meer dan alleen het contact tussen zorgverlener en patiënt. Op de achtergrond spelen een hoop processen die het leveren van zorg mogelijk maken. Een moderne huisartsenpraktijk kan niet meer zonder iemand die dit allemaal coördineert. 

Binnen onze praktijk is dat mw. Luke Peeters-Wand, die enkelen van u uit het verleden nog wel kennen als doktersassistente. De afgelopen jaren heeft zij deze taak vaarwel gezegd en zich vooral bezig gehouden met het reilen en zeilen van de praktijk, zodat wij zorgverleners u de best mogelijke zorg kunnen bieden. 

Onlangs heeft zij dit bekroond met het behalen van haar management-diploma !!!

Daarom feliciteren wij haar ook via deze weg nog eens met het bereiken van deze mijlpaal en wensen wij haar verder veel succes met het mede vormgeven aan Huisartsen Heerlen Noord B.V. 

TOP GEDAAN LUKE !!!!

Met vriendelijke groet, team HHN.

Moet ik naar de dokter?

Moet ik naar de dokter?!

Het is een vraag die velen van ons zichzelf met enige regelmaat stellen. Bij een verkoudheid, bij een klein ongelukje of ander kwaaltje dat onszelf of iemand die we kennen overkomt.

Soms is een doktersbezoek nodig en soms ook niet. Maar hoe weet ik nou wanneer wel en wanneer niet?!

Een van de mogelijkheden is om eerst zelf op zoek te gaan naar het antwoord op deze vraag. Dat kan via internet, maar dat is vaak een grote vergaarbak waar we niet helemaal wijs uit worden. 

Wat dan wel? 

2 opties zijn speciaal ontwikkelde apps/websites die hiervoor gebruikt kunnen worden.

De eerste is 'moet ik naar de dokter?'       App Moet ik naar de dokter?


De tweede is 'thuisarts.nl'                         Thuisarts.nl | Betrouwbare informatie over ziekte en gezondheid


Deze apps/websites kunnen u helpen bij het beoordelen van uw klachten (zoekfunctie op klachten en bijvoorbeeld lichaamsdeel) op bijvoorbeeld mogelijke ernst, zelfbehandeling en andere adviezen, waartoe ook een doktersbezoek kan horen. 

Probeert u de apps/websites maar eens uit (mag natuurlijk ook zonder dat u meteen klachten heeft).

NIEUW ---- SkinVision ---- NIEUW


https://assets.skinvision.com/2021/03/17102537/SkinVision-Logo-248-x-82.png


NIEUW ----- SkinVision app -----NIEUW


Beste lezer,

We kennen het allemaal wel. Opeens valt ons op onze huid een plekje op dat er eerder mogelijk niet was, of waar we nooit aandacht aan geschonken hebben. Dan ontstaat de vraag: moet ik hier iets mee? Is het iets waar ik mee naar de (huis)arts moet? 

Is deze twijfel herkenbaar? Dan is er nu een nieuwe App waarmee u kunt bepalen of een plekje mogelijk een probleem is of juist niet. Het is een zeer geavanceerde techniek die u aangeboden wordt en door vrijwel alle zorgverzekeraars vergoed wordt (de App en het gebruik zijn daarmee gratis). Hiermee kunt u zichzelf tijd besparen doordat u niet op consult hoeft bij uw (huis)arts en u toch weet wat u met het plekje moet doen. U kunt het plekje in de tijd vervolgen/controleren en indien nodig maakt u een afspraak bij de dokter. 

Via onderstaande link vindt u meer informatie hierover op de website van uw zorgverzekeraar.

https://www.cz.nl/extra/controleer-uw-huid-met-skinvision?gclid=EAIaIQobChMI1o2Moevt9QIVBc13Ch0W1AxmEAAYASAAEgKxP_D_BwE

Met vriendelijke groet, 

Team Huisartsen Heerlen Noord.